תכנון ועיצוב בית פרטי ברמת השרון

כשחיפשו בית כמשפחה צעירה, העדיפו הלקוחות להשקיע את התקציב בבית טלאים ישן ורעוע אבל על מגרש יפה בשכונה שקטה וטובה, מתוך מחשבה שעם הזמן ישפצו ויגשימו את מלוא הפוטנציאל- עברו מספר שנים וכך היה.

כבר בביקור הראשון שלי היה לי ברור שהמלאכה מרובה אבל הפוטנציאל עצום. נדרשה עבודת תכנון יסודית שמטרתה פרוק והרכבה מחדש של הבית תוך שמירה על העצים הותיקים והיפיפיים עליהם נלחם בעל הבית גם כשבעלי המקצוע התחננו שיקל עליהם ויסכים לעקרם ושימור של אלמנטים בקומה הראשונה שהשקיעו בהם בעבר כמו המטבח.

כניסה

הפיכת חדר הביטחון הישן לממ"ד אפשרה קבלת זכויות בניה להרחבת הקומה השניה שנהרסה כליל ותוכננה מחדש. החזיתות שופצו וקומת הכניסה שודרגה והושלמה.

כלפי הרחוב החזית הצפונית של הבית שומרת על פרטיות בני המשפחה, אולם החזית הדרומית שפונה לגינה הגדולה מורכבת למעשה בשתי הקומות מויטרינות גדולות ומרפסות רחבות שמכניסות את החוץ פנימה ונותנות תחושה של בית ללא גבולות.

חזית דרומית

סלון

פינת אוכל וגינה

הטיח החיצוני האפרפר כחלחל משתלב עם רצפת הבטון המוחלק בקומת הכניסה.

מהסלון למטבח copy

 

ספריה וחדר עבודה

מהסלון לטלויזיה

פינת הטלויזיה אינה חלק מפינת הארוח של הסלון. היא מזמינה השתרעות לא רשמית על פופים כמו שבני הבית אוהבים על בימת העץ המוגבהת או ישיבה על הבר המגולף.

חצר צפונית

הגינה הצפונית בחזית הפונה לרחוב רוצפה באבנים מלבניות בגוון אפור גרפית בדוגמת פישבוון עם שער ברזל מפורזל של ארטפרו.

רהוט גינה צפונית

חדר העבודה קיבל יציאה לגינה הצפונית ושרותי אורחים חדשים.

כורסא בחדר עבודה

הממ"ד החדש והמרווח הפך לחדר כביסה ומהלך המדרגות שהיה חשוך ומנותק קיבל חלון סרט לגינה,חיפוי עץ תואם לפרקט בקומה השניה ומעקה מפורזל .

מדרגות

מעקה מדרגות

זהו בית חם ופתוח בו שלושת הבנות מרבות לארח חברות. להורים היה חשוב מצד אחד להיות קרובים לחדרי הבנות אבל גם לזכות בפרטיות. מאחר שבעלת הבית מרבה בנסיעות עבודה בהן היא מתארחת במלונות בוטיק ונחשפת לחללים יצירתיים התאפשר לי להציע תכנון נועז. העברת אזור הרחצה של ההורים כחיץ בין מבואת החדרים בקומת המגורים לחדר השינה עצמו.

סוויטת הורים מהדלת לכיורים

מול הדלת מוקם קיר עליו מדף עץ מרחף עם כיור לו ולה. משמאל מקלחון רחב ומימין חדר השרותים שמופרד ע"י חלון ודלת ברזל עם זכוכית חלבית. כל אזור הרחצה חופה אבן  שמהווה מחיצה חומרית בין החדר והמבואה שמחופים פרקט עץ.

כיורי הורים ומקלחון

נישות מאחורי מיטת הורים ודלת בלגית לשרותים

כנגד צידו השני של הקיר נמצאת המיטה. מאחר והיא ממוקמת במרכז החדר שתי נישות אופקיות משמשות במקום שידות צד.

מהמרפסת למיטת הורים

מול המיטה ויטרינה מלאה ברוחב החדר הפונה למרפסת פרטית מרוצפת אריחי בטון מצויירים.

ממיטת הורים למרפסת

יחידת ההורים היא דוגמה לניצול מקסימאלי של שטח שלא באה על חשבון תחושת פתיחות ורווחה. חללי המעבר הם בעלי תפקוד כפול וכך נחסך מקום רב.  הכניסה היא גם השטח שבין פונקציות הרחצה, המעבר מסביב למיטה הוא גם השטח שלפני ארון הבגדים הגדול והרחב וגם המעבר ליציאה למרפסת. יחד עם זה המבט נשמר פתוח ולכן התחושה היא של חדר גדול. המראה הגדולה מעל הכיורים מכפילה את החלל למרות הקיר שניצב מול הדלת והמבט שניפרש מהמיטה הוא של שמים כחולים וצמרות העצים הירוקים בגינה.

אחת ההנחיות הבסיסיות שהיו עקרוניות לבעלי הבית היא יצירת שלושה חדרים גדולים של לפחות 12 מ"ר לכל אחת מהבנות. מתוך רצון לתת להן מרחב מחייה אמיתי של משחק, לימוד וארוח ולא רק שינה כמו ברבים מהחדרים הסטנדרטיים שנבנים היום.

בשאיפה לשמירה על אטרקטיביות שיוויונית למרות המגבלות התכנוניות החדר הגדול קיבל חלון ישיבה ,

חדר ורוד מהדלת לחלון

ארון בגדים וראש צבי

 

חדר ילדה כחול מהדלת למיטה

חדר כחול חלון ישיבה ושולחן כתיבה

הבינוני חלון ישיבה ומרפסת קטנה והחדר הקטן מבינהם (הכל יחסי אתם יודעים) נהנה ממרפסת גדולה עם מעטפת משלושה כיוונים שמשמשת ממש כאקסטנשן לחדר.

ערסל וארון חדר סגול

מרפסת חדר ילדה סגול

מקלחת הבנות רוצפה אריחי בטון בכחול אפור. החלון הגדול עם הספסל הרחב מכניס שפע של אור ועלווה ירוקה ומייצר פינת משחק מהנה שמקשה על שליפת הבנות בסיום הרחצה.

מקלחת ילדים

מקלחת ילדים אנכי

זהו בית שמזמן שפע של חללים ציבוריים אינטימיים. פינות פנימיות וחיצוניות לבילוי חברתי ומשפחתי מגוון אבל בו בזמן, בדגש שווה, מעניק חללים פרטיים ואישיים לכל אחד מבני הבית. אני מודה ללקוחות על מסע משותף מהנה ומאחלת להם שנים ארוכות של נחת בבית החדש.

תכניות אחרי שיפוץ